Alleen - Samen: kerstboom vol engelen
03 dec 2021 Alleen - Samen: kerstboom vol engelen

Engelen als symboliek voor de gedachte dat ze op plekken en sitiuaties kunnen komen die voor ons mensen gesloten blijven. En als symboliek van boodschapper en beschermer van mensen.

Dat mogen kersboomengelen zijn uit de doos met kerstboomversieringen evengoed als voor dit doel gemaakte engelen.  Op 4 plaatsen in Haaksbergen en Buurse staan ‘engelenbakken’ waarin de engelen  tot 12 december ’21 coronaproof achtergelaten kunnen worden. Die plekken zijn:
-  op het kerkerf aan de Jhr von Heijdenstraat 4-6-8,
- aan het Weertseriet 18,
- aan de Oude Buuserdijk 2 en
- aan  de Nolle 53.
Maximale grootte van de engelen is A5, maar liever nog op postkaartformaat (A6) of kleiner dan dat.
Na de Kerstdagen worden de engelen, zodra dat weer verantwoord is, uitgestald in de kerk en mag iedereen een  engel komen halen. Zo vliegen ze  dan verder als een teken van hoop en bemoediging. Met het inleveren van de engel in de engelenbak wordt van die betreffende engel dus afstand gedaan.