De taxichauffeurs van de kerk
15 dec 2022 De taxichauffeurs van de kerk
Om de zes weken ben je aan de beurt. We rijden ook voor een gemeentevergadering en het koffiedrinkuurtje op woensdag. Onze coördinator maakt een jaarrooster, het kerkblad worden naam en telefoonnummer van de dienstdoende chauff eur vermeld. Gemeenteleden die willen meerijden, kunnen rechtstreeks bellen. Vóór corona haalden we drie of vier mensen op, nu is er nog één vaste zondagse diensten bezoekt. Zij hoeft zich niet aan te melden, ik bel haar altijd even. ‘Lien, om kwart voor tien sta je klaar, hè?’ Sommige ouderen hechten eraan om zelf te rijden. Bij slecht weer bel ik ze soms even of ze niet tóch willen instappen. Ik rijd toch, weet je. De koster zorgt voor een parkeerplek vlak bij de ingang. Je stapt dan zo de kerk in. Af en toe is er weleens wat. Een kerklid meldde mij eens dat haar rollator kapot was, een van de chauff eurs had een verkeerd hendeltje overgehaald waardoor het uitklappen van de wielen deels werd geblokkeerd. Tja, daarvoor is soms een lesje nodig. Onze hele chauff eursgroep is inmiddels tussen de 75 en 80, maar we blijven het doen zolang het kan. Naar elkaar omzien is zo belangrijk, ook in de kerk!”.

Meer lezen uit Petrusmagazine? Klik hier

Petrus is het gratis kwartaalblad van de Protestantse Kerk in Nederland. In het magazine lees je persoonlijke en inspirerende verhalen over geloof, hoop en liefde, over hoe samen kerk-zijn troost, steun en zin geeft.
abonnement@petrusmagazine.nl voor een gratis abonnement.