Coronaproof van 50 naar 70 kerkgangers
12 aug 2021 Coronaproof van 50 naar 70 kerkgangers
Met inachtneming van de 1,5 meter, veilige looproutes e.d., kunnen er 50 personen in de Kerkzaal en 20 personen in de Richterszaal. Daar kan de dienst op een scherm gevolgd worden.

We kiezen ervoor om niet terug te gaan naar het systeem waarbij u zich voor donderdagmiddag moet aanmelden.
Iedereen kan op zondagmorgen naar de kerk komen. Elke kerkganger wordt geregistreerd door iemand die bij de deur staat en vervolgens geplaceerd door een koster of een diaken. Als er 50 mensen binnen zijn gaat de tussendeur dicht.
Als de tussendeur gesloten is, kunnen mensen zich nog wel registreren voor een plaats in de
Richterszaal. Daar kan de dienst op een groot scherm meegevierd worden. Die reservecapaciteit gaat om 09:55 uur open. Het kan dus zijn dat belangstellenden even buiten (op 1,5 m.afstand van anderen) moeten wachten.

Het ligt in de lijn van de verwachting dat er een moment komt dat de anderhalve meter eis vervalt en we een oplossing kunnen vinden waarbij meer dan 70 mensen in totaal coronaproof in de kerk ontvangen kunnen worden. Dat wordt dan via deze website, het kerkblad en de afkondigingen bekend gemaakt.
De kerkdiensten zijn ook thuis te volgen (zie het item kerkdienst thuis op deze website).
We zouden het een feest vinden als we weer sneller dan gedacht te maken krijgen met de uitdaging dat er meer mensen naar de kerk willen dan we kunnen herbergen. In dat geval is de meest voor de hand liggende oplossing dubbele diensten. 'Komt tijd, komt raad’; dan zien we dus wel verder.