Alleen - Samen: massale engelenzang ondanks een lege kerk
14 dec 2021 Alleen - Samen: massale engelenzang ondanks een lege kerk
1. Start het youtube-filmpje hierboven. In dat filmpje leggen we alles uit én zingt onze cantor-organist een ‘Ere zij God’. Het is een meezingband. Op die manier weten we zeker dat iedereen hetzelfde tempo zingt.

2. Met uw mobieltje kunt u uw stem opnemen en die opname dan voor zondag 19 december 22:00 uur opsturen naar het telefoonnummer of email adres dat in het filmpje getoond wordt.

Dan voegt onze technieksectie alle stemmen samen tot één groot engelenkoor. Die koorzang krijgt dan een plek in onze kerstnachtdienst die 24 december 22:00 uur thuis meegevierd kan worden via www.kerkomroep.nl – Haaksbergen (zie ook de homepage van deze website)

Voor het inzingen zijn dus twee apparaten nodig. Eén apparaat waarmee je opneemt. Een mobieltje is daarvoor het handigst. En een ander apparaat waarop het filmpje afgespeeld wordt (een TV, tablet, laptop of 2e mobieltje). We willen graag zangstemmen terug. Marions orgelspel en zang hebben we al, die willen we daarom liever niet horen op de opnames.

Opnemen kan op twee manieren.

1. Met een koptelefoon of ‘oortjes’
Speel het filmpje af op uw TV (tablet/laptop) en sluit een koptelefoon aan. Als u met de koptelefoon op - of oortjes in – opneemt weten we zeker dat we alleen uw stem terugkrijgen. Neem uw zang op als Whatsapp spraakbericht of met de geluidsrecorder van de smartphone die u op ca 10 cm van uw mond houdt. Stuur vervolgens de opname op.

2. Zonder koptelefoon.
Speel het filmpje af op uw TV (tablet/laptop) en neem uw zang op als Whatsapp spraakbericht of met de geluidsrecorder. Ga in dit geval wel een paar meter van de TV afstaan en houdt het opnameapparaat (mobieltje) op ca. 10 cm van uw mond. Dan vangt het alleen uw zang op zonder dat we ook Marion en haar orgelspel horen en dat is precies wat we willen.

Wilt u wel graag meedoen maar klinkt bovenstaande als abacadabra? Vraag dan een buur- of kleinkind o.i.d. om assistentie. Die doen zoiets vaak in een handomdraai