Het gezicht achter de website
29 dec 2020

Het gezicht achter de website
Van alles wat ik ooit nog eens zou willen gaan doen…., ‘webmaster worden' zat er nooit bij.
Iets uit elkaar halen, onderzoeken en het opnieuw in elkaar zetten vanuit een ander perspectief past wel bij mij als techneut. Het is niet zo dat ik web beheer een uitdaging vind maar wel het meedenken over hoe een goede web site in elkaar steekt en dat bezoekers tevreden zijn over de content. En dat zal een best wel een uitdaging worden want voorbeelden van goede Nederlandse kerk web sites zijn een uitzondering. Enige tijd geleden kwam dominee Job Stein met de vraag of ik (Ad Oostlander) het up to date houden van de web site op mij wilde nemen. Welnu, ik wil graag een vrijwillige bijdrage leveren aan de kerkgemeenschap, die in zijn presentatie een stap naar voren wil zetten vanuit vormen en gebruiken die ik ken uit de afgelopen 30 jaar. Zeker als de inspanningen merendeels in eigen tijd en plaats kunnen plaatsvinden en Piet van Genderen mij de komende tijd ondersteunt in de technische kneepjes van het beheer. Vanaf nu ben ik met de oren gespitst op nieuwswaardige weetjes of verhalen van de mensen die ik ken in de kerk of daarbuiten tegenkom.