Kerkomroep storingen
03 nov 2020 Kerkomroep storingen

De provider liet ons enkele weken geleden weten dat de storingen verholpen zouden zijn. Helaas bleek het ook vanmorgen (22 nov) weer mis te gaan. Er viel weer een deel van de dienst weg voor de mensen die op zondagmorgen via kerkomroep.nl live gekeken hebben. Dat vinden we heel vervelend. Met vereende krachten wrodt er alles aan gedaaan om de problemen te verhelpen.
Als u te maken krijgt met de storing dat op enig moment het beeld wegvalt kunt   "hier" klikken. Als het goed is wordt u dan ommgeleid en krijgt u alsnog beeld en geluid.

Sinds zondag 25 oktober is er de meeste zondagen een storing geweest bij kerkomroep.nl.
Door die storing is de live-uitzending van het beeld tussentijds gestopt terwijl het geluid gelukkig  wel doorliep.
Wij vinden die storingen heel vervelend.
We  doen we er alles aan dat  de kerkdiensten op zondagmorgen gewoon in hun geheel zowel bekeken als beluisterd kunnen worden. Het heeft er alles van weg dat kerkomroep.nl op zondagmorgen overbelast is. Daarom werkt het averechts als u het opnieuw via die oprit probeert. Beter kunt u dan "hier" klikken. Dan komt u via een andere 'oprit' bij de dienst met beeld en geluid uit.
Aangezien alleen het beeld wegvalt bij kerkomroep.nl en niet het geluid, kunt u er ook voor kiezen om de dienst zonder beeld verder af te luisteren.

Er is door onze kosters iets bedacht dat ook als bij de live-uitzending op zondagmorgen het beeld wegvalt, er na afloop van de liveuitzending toch een hele kijk-kerkdienst terug te kijken is via kerkomroep.nl.
Bij het terugkijken op een ander tijdstip doen zich op de ' betreffende rijbaan' van de digitale snelweg de 'fileproblemen' niet voor  waar kerkomroep.nl op zondagmorgen wel mee te maken heeft.

al wel breedbeeld, nog geen breedbeeldcamera's
De kosters sorteren voor op nieuwe breedbeeldcamera's. Zolang die er nog niet zijn wordt het (ongeveer) vierkante beeld, breed gemaakt om te voorkomen dat er aan weerszijden zwarte strepen verschijnen. Het gevolg is wel dat het beeld wat vertekent. Alles blijft evenhoog, maar wordt wel wat breder. Daardoor lijken de mensen die in beeld komen gezetter dan ze in werkelijkheid zijn. Dit is een tijdelijke zaak. Als de nieuwe camera's er zijn wordt alles weer normaal en bovendien vele malen scherpen dan het nu is.