Te koop: Maranatha kerk
23 okt 2022 Te koop: Maranatha kerk
Het object van verkoop is het pand (kerkgebouw Maranatha met (voormalige) pastorie aan de Enschedesestraat 14-16. Eind oktober zal het pand op Funda.nl te koop worden aangeboden. Op die website vindt u dan alle informatie over de verkoopprocedure.
De verkoop zal door middel van inschrijving plaatsvinden.
Via een vastgestelde procedure kunnen vervolgens biedingen worden gedaan waarbij naast de hoogte van de bieding ook “het plan voor gebruik” en verdere aanvullende voorwaarden zullen worden meegewogen door het college van Kerkrentmeesters.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anneke Langenhof, info@koekkoektaxatie.nl of 053-5742474.

Tubantia, Anja Kruise

Een kerk met pastorie als droomhuis? Dat kan in Haaksbergen, vraagprijs is 425.000 euro

HAAKSBERGEN De Maranathakerk met voormalige pastoriewoning staat te koop. Wie is geïnteresseerd in dit niet alledaagse complex in hartje Haaksbergen, moet minimaal 425.000 euro op tafel leggen.

De voormalige gereformeerde kerk aan de Enschedesestraat ging eind vorig jaar dicht. Hoewel ten tijde van de fusie van hervormd en gereformeerd in 2016 nog geen sprake was van afstoting van het godshuis, werd toen al besloten dat vooral te gebruiken voor vergaderingen en bijeenkomsten. Ook werden er af en toe activiteiten als rommelmarkten gehouden. De inventaris van zowel kerk als woning is vorig jaar al grotendeels verwijderd.

Het kerkgebouw en de woning dateren uit de jaren ’50 en bieden volgens Woonaccent Makelaars Enschede veel mogelijkheden. Hoewel alle ruimtes zo goed als leeg zijn, zijn er nog wel historische elementen te zien. Zoals de plaquette aan de buitenmuur ter herinnering aan de eerste-steenlegging op 22 mei 1954 door ds. A. de Korte. Het glas in lood zit er eveneens nog.

De nieuwe eigenaar is verplicht om de karakteristieke voorgevel van het kerkgebouw in stand te houden, meldt de makelaar er voor alle duidelijkheid bij. De verkoop is door middel van inschrijving. Dat kan tot en met 16 december.