Vesper met Capella Gudula uit Lochem op 22 januari
13 jan 2023 Vesper met Capella Gudula uit Lochem op 22 januari

Capella Gudula, opgericht in 2009 door Els Dijkerman, is een vocaal ensemble dat zich richt op klassieke ensemblezang. Ze is genoemd naar de heilige van de thuisbasis: de St. Gudulakerk in Lochem. Capella Gudula verzorgt vespers in de Walburgiskerk van Zutphen en de St. Gudulakerk in Lochem. Daarnaast verzorgt ze op kleine schaal concerten. Ze kiest daarbij repertoire uit de rijke traditie van de Engelse evensong, dat in een eigentijdse liturgische vorm wordt gebruikt. Ook werkt Capella Gudula samen met anderen, zoals het Nederlands Kamerkoor en de componist Calliope Tsoupaki. Zo verzorgde het ensemble de wereldpremière van haar “O Theos Voithos Imon” op het Nationaal Gregoriaans Festival in ‘s Hertogenbosch. Op het kerkmuziekfestival van Stiftung Kloster Frenswegen (Duitsland) won Capella Gudula de 2e prijs. Ook zingt Capella Gudula met enige regelmaat in de St. Bavokerk van Haarlem.

Harmke ten Have

Judith ten Have